Veelgestelde vragen

veelgestelde vragen

Mijn kat heeft een speciaal dieet/krijgt medicatie, hoe zorg ik dat mijn kat krijgt wat hij/zij nodig heeft?

 

Omwille van het grote assortiment aan verschillende dieetvoedingen is het voor ons onmogelijk om van elk type een voorraad in te slaan. Indien uw kat bepaalde voeding krijgt vragen wij u daarom een kleine hoeveelheid mee te nemen bij het inchecken. Ook verzoeken we voldoende medicatie mee te geven voor de duur van het verblijf.


Ik ben niet in de mogelijkheid om mijn kat te vervoeren, wat nu?


Met onze Cat and Taxi-dienst komen wij uw kat(ten), indien u dat wenst, bij u thuis ophalen en/of terugbrengen. De kosten hiervoor zullen bij de verblijfskosten gerekend worden.

Hoe moet ik reserveren?

 

Dat kunt u het best doen via onze reserveringspagina.

Daarnaast kunt u ook telefonisch reserveren of, indien ik niet bereikbaar ben, via een ingesproken voicemailbericht: +32 (0)474/58 59 58.

Let op! Een reservatie is pas definitief indien bevestigd.


Komt mijn kat in contact met andere katten?

Nee, alle suites zijn afgesloten van elkaar, waardoor vreemde katten elkaar niet kunnen zien. Katten uit hetzelfde huishouden kunnen uiteraard in dezelfde suite verblijven en alle suites kunnen zelfs onderling verbonden worden.

Kan mijn kat naar buiten?

 

Ja, aan elke suite is een overdekte uitloop van 5m3 met uitzicht op onze tuin. Ook deze zijn afgesloten van elkaar zodat de privacy van uw kat gegarandeerd wordt!


Waar komt mijn kat terecht?

 

Uw geliefde viervoeter zal verblijven in ons huiselijk ingericht tuingebouw. Dit gebouw, volledig geïsoleerd, verwarmd en veilig afgesloten, is volledig ingericht naar de noden van katten. Wij hebben gekozen om slechts 3 luxesuites met uitloop in te richten, om elke gast een persoonlijke behandeling en voldoende aandacht te kunnen bieden.


Gastvrouw en crazy cat lady van dienst is Nikita Lambrix, gediplomeerd kattengedragstherapeut, met 10 jaar ervaring als dierenartsassistent.


Op deze manier trachten we het meeste uit drie werelden te halen en de beste zorg te kunnen bieden, op zowel paramedisch, psychologisch als wellness vlak.

Wat wordt bedoeld met 'all inclusive' in de prijslijst?

 

Een verblijf bij Cat and Breakfast is meer dan alleen overnachten en 2x per dag eten en drinken. Uw kat wordt elke dag verwend met spel- en knuffelmomenten (afgestemd op de voorkeur van elke kat afzonderlijk). Daarnaast wordt hij/zij van nabij opgevolgd tijdens zijn/haar verblijf; het eet-, drink- en ontlastgedrag, algemeen welbehagen en eventuele bijzonderheden worden nauwlettend in de gaten gehouden. Tenslotte kunt u er van op aan dat mogelijk vereiste medicatie tijdig en correct toegediend worden. Zonder meerprijs.
Elke gast krijgt een individuele behandeling op zijn/haar maat!



Waarom is een langverblijf relatief goedkoper?


Een huiselijk ingerichte suite proper en netjes houden vergt veel werk. Of de gast nu 1 of 14 nachten blijft, de kamer wordt tussen 2 verblijven door van top tot teen, van kattenspeeltje tot slaapkussen, gereinigd en gewassen. Deze schoonmaakkost zit al vervat in de all inclusive-formule, zodat de prijs per nacht bij een langer verblijf minder is.


Heeft het hotel openingsuren?


Ja, om de rust van onze gasten zoveel mogelijk te bewaren werken wij met vaste openingsuren.


Wat als ik mijn kat niet kan brengen of halen binnen de openingsuren?


In uitzonderlijke gevallen is het in- of uitchecken buiten de openingsuren mogelijk, mits betaling van een toeslag. Houd er rekening mee dat brengen of halen van katten buiten de openingsuren altijd op afspraak is en niet mogelijk op zondag.


Moet ik een voorschot betalen?


Bij het inchecken vragen we een voorschot van € 50,-. Dit is om ons te beschermen tegen het (we kunnen het niet mooier noemen) dumpen van katten. 

Het resterende bedrag wordt contant betaald bij het uitchecken.


Wat met onvoorziene kosten?


Onvoorziene kosten, zoals dierenartskosten of kosten die niet bij de all inclusive-formule horen worden altijd verrekend en dienen contant betaald te worden bij het uitchecken.


Wat als ik mijn kat een dag vroeger dan gepland wil ophalen?

 

In de meeste gevallen is dat geen enkel probleem, mits een seintje vooraf.

Houd er rekening mee dat de resterende dagen aangerekend blijven bij het uitchecken.

 

Wat als het verblijf van mijn kat niet kan doorgaan?


Tot 1 maand voor het verblijf is annuleren gratis. Tussen de 3 en 4 weken voor de incheckdatum zal 25%* van het totaalbedrag aangerekend worden, tussen de 2 en 3 weken 50%*, tussen de 1 en 2 weken 75%* en annuleert u minder dan 1 week op voorhand zijn wij genoodzaakt het volledige bedrag aan te rekenen. 

* met een minimum van €25,-

 

Moet mijn kat gevaccineerd zijn?


Ja. De wet schrijft een verplichte vaccinatie tegen kattenziekte, kattenniesziekte en leucose voor. Anders mogen wij uw kat niet aannemen. Bij het inchecken dient het vaccinatieboekje daarom uw kat te vergezellen.


Moet mijn kat ontwormd en ontvlooid zijn?


Ja, ook als uw kat nooit buitenkomt! Onze suites zijn ingericht met knusse, zachte ligplekjes en ook om uw kat te beschermen is het belangrijk dat elke gast die arriveert parasietvrij en beschermd is.
Bij het inchecken zal uw kat gecontroleerd worden en in geval van een besmetting moeten wij uw kat weigeren. Dien dus voor de zekerheid enkele dagen voor het verblijf een antiparasitair middel toe.


Mag ik mee in de suite als ik mijn kat kom brengen?


Dat mag (maar is niet verplicht). Om de rust van de katten zoveel mogelijk te bewaken staan wij echter slechts 1 meerderjarige persoon per kat, met een maximum van 2 personen, toe. Kinderen mogen even buiten of in de ontvangstruimte wachten.

Heeft u een vraag die niet in het lijstje voorkomt?


Indien u het antwoord niet  op onze website of in de algemene voorwaarden terugvindt,

dan mag u ons altijd even een bericht sturen of bellen naar +32 (0)474/58 59 58.